Download Freewww.bigtheme.net/joomla Joomla Templates Responsive

Istorijat Škode


 

Automobil je predivan proizvod koji integriše stručnost mnogih profesija. Da bi se proizveo potrebno je dosta udruženog napora, marljivosti i napornog rada inžinjera, dizajnera, tehničara, umjetnika i radnika.
Škoda proizvodi automobile već duže vrijeme. Prepričavati njenu historiju je kao pričati priču o svjetskom automobilizmu. Nekoliko kompanija (samo 4 u svijetu) se mogu pohvaliti 100-godišnjim znanjem i iskustvom u dizajniranju i proizvodnji.
Sve je počelo 1895. kada su 2 mladića udružila snage kako bi proizvodili bicikle i motocikle u porodičnom poslu pod imenom Laurin & Klement. Do 1905, Grandfather Automobil se pojavio na sceni. Početna faza proizvodnje automobila bila je uspješna priča od samog početka. 1925, udruživši se sa Škoda Pilsen-om, kompanija je znatno napredovala, proizvodeći prelijepa vozila sa mnogo profinjenih detalja i rušeći rekorde na međunarodnim takmičenjima.
Napredak je oslabio tek nakon završetka II svjetskog rata nakon čega je uslijedio period socijalizma, ali je fabrika ipak uspjela da prati zapad. 1991. Škoda Auto nastavlja uspjehe iz prošlosti i ponovo ulazi na globalna tržišta pod okriljem VW Koncerna.
Godine istraživanja i konstantnog uspjeha su vodile proizvodnji jedinstvenih automobila koji zadovoljavaju visoke estetske i tehničke zahtjeve klijenata.

     

1895-1905

Logo za prve bicikle, motocikle i automobile, Voiturette.

 

Porodično preduzeće Laurin & Klement
Priča počinje krajem 1895. Václav Laurin, mehaničar, i Václav Klement, bibliotekar, obojica entuzijasni biciklisti, krenuli su u proizvodnju vlastitih bicikala nazvavši ih - ponosno i patriotski - Slavia. Stvari su se odvijale veoma povoljno za njih. Do 1899. Laurin & Klement Co. su počeli proizvoditi motocikle. Slavljene su prve pobjede na međunarodnim takmičenjima. Pred kraj vijeka, kompanija pravi još jednu veliku promjenu orijentišući se na proizvodnju automobila.


L & K Cycle Slavia BZ 1903 bočna prikolica
     
1905-1925

Lovorov vijenac uspjeha kao oznaka historije Laurin & Klement Co.
 

Grandfather Automobil 1905.
Već prvi automobil Voiturette A, bio je komercijalni uspjeh postavši tako simbol češkog veteranskog automobilizma. Zahvaljujući svom znanju i iskustvu kompanija je ubrzo zauzela stabilnu poziciju na razvijajućem globalnom tržištu. Laurin & Klement je pomogao učvršćenju pozicije Bohemijskog kraljevstva kao industrijski najjače zemlje Austrougarske monarhije.

1907. - Laurin & Klement, akcionarsko društvo
Ekspanzija počinje prerastati veličinu porodičnog posla. Vrijeme je da se napravi naredni korak. 1907. osnivači transformišu L & K u akcionarsko društvo. Napredak vodi novom modelu - Faeton. Nakon 1914, kompanija učestvuje u proizvodnji oružja.

     
1926-1933

Simbol ujedinjenja Laurin & Klement Co. sa Škoda Pilsenom.
 

Ujedinjenje sa Škoda Pilsen-om 1925.
S ciljem da ojača i održi svoju poziciju i modernizuje fabriku, kompanija L & K traži jakog partnera. U ovo vrijeme, ona proizvodi kamione, autobuse, avijacijske motore i mašine za zemljoradnju, uz automobile.

1925. L & K se ujedinjuje sa najvećim industrijskim preduzećem u zemlji - Škoda Pilsen-om. Ovo je kraj marke Laurin & Klement i početak Škode kao imena marke. Rezultat je proizvodnja elegantnih automobila na proizvodnoj traci, ukrašena mnogim profinjenim detaljima i pobjede na međunarodnim takmičenjima. Velika Kriza usporava napredak Škode, ali ga ne zaustavlja. Pojavljuje se još jedan uspješan model, Populár.

     


1948-1990

Prva verzija poznate uzdignute strijele - znaka kompanije.
 

Era okupacije

U toku teških godina II svjetskog rata Škoda postaje dio ekonomskog sistema Trećeg rajha. Njena proizvodnja je srezana kako bi se napravilo prostora za ratnu proizvodnju. Uprkos složenim problemima, Škoda uspijeva proizvesti još jedan prepoznatljiv model - Škoda Superb.

Socijalizam i planirana ekonomija
Kraj II svjetskog rata donosi još promjena. Čitava industrija je predmet centralnog planiranja. Kontakti i razmjene informacija sa inostranstvom su obstruirani, dok se zapad nastavlja razvijati. Preimenovan u AZNP Škoda, nacionalno preduzeće, kompanija preuzima monopol nad putničkim automobilima u Čehoslovačkoj.

 

Uspješni modeli 1950-tih i 1960-tih
Zahvaljujući jakoj osnovi, tradicionalnom procesu proizvodnje i uspješnoj prošlosti, Čehoslovaci socijalističkog poslijeratnog perioda su uspjeli napredovati uprkos uticaju socijalističkog sistema i informacijskog vakuuma. Pojavljuju se novi modeli - Tudor, Spartak i Octavia. Ipak, sa dolaskom novih tehnologija na zapadu u toku 1960-tih, industrija u državi je počela zaostajati.

Nakon Praga proljeće 1968/69
Od 1970-tih ekonomski sistem počinje stagnirati. Fabrika uspijeva održati vodeću poziciju samo na istočnom tržištu. Preokret nastaje 1987. lansiranjem novog vozila - Favorit.





     
1991-...

Simbol nove ere Škode.
 

Transformacija Škode

Političke promjene 1989. donose novu ekonomsku i tržišnu realnost. Škoda je u potrazi za jakim stranim partnerom kao osnovom za nastavak rada i investiranje u budućnost. U decembru 1990. vlada se odlučuje za kooperaciju sa VW Koncernom. 16. aprila 1991. Škoda se pridružuje VW-u, Audi-u i Seat-u kao četvrta marka Koncerna.

Slijedi dalji napredak. Zahvaljujući ovoj kooperaciji i novom načinu ekonomskog razmišljanja, Škoda uvodi opsežne mjere modernizacije. Rezultat je Felicia, model sposoban da izdrži globalno takmičenje. Slijede još uspješniji modeli - Octavia, Fabia i ponos kompanije - Škoda Superb.

     

 


Automobil je predivan proizvod koji integriše stručnost mnogih profesija. Da bi se proizveo potrebno je dosta udruženog napora, marljivosti i napornog rada inžinjera, dizajnera, tehničara, umjetnika i radnika.
Škoda proizvodi automobile već duže vrijeme. Prepričavati njenu historiju je kao pričati priču o svjetskom automobilizmu. Nekoliko kompanija (samo 4 u svijetu) se mogu pohvaliti 100-godišnjim znanjem i iskustvom u dizajniranju i proizvodnji.
Sve je počelo 1895. kada su 2 mladića udružila snage kako bi proizvodili bicikle i motocikle u porodičnom poslu pod imenom Laurin & Klement. Do 1905, Grandfather Automobil se pojavio na sceni. Početna faza proizvodnje automobila bila je uspješna priča od samog početka. 1925, udruživši se sa Škoda Pilsen-om, kompanija je znatno napredovala, proizvodeći prelijepa vozila sa mnogo profinjenih detalja i rušeći rekorde na međunarodnim takmičenjima.
Napredak je oslabio tek nakon završetka II svjetskog rata nakon čega je uslijedio period socijalizma, ali je fabrika ipak uspjela da prati zapad. 1991. Škoda Auto nastavlja uspjehe iz prošlosti i ponovo ulazi na globalna tržišta pod okriljem VW Koncerna.
Godine istraživanja i konstantnog uspjeha su vodile proizvodnji jedinstvenih automobila koji zadovoljavaju visoke estetske i tehničke zahtjeve klijenata.


1895-1905


Logo za prve bicikle, motocikle i automobile, Voiturette.

Porodično preduzeće Laurin & Klement
Priča počinje krajem 1895. Václav Laurin, mehaničar, i Václav Klement, bibliotekar, obojica entuzijasni biciklisti, krenuli su u proizvodnju vlastitih bicikala nazvavši ih - ponosno i patriotski - Slavia. Stvari su se odvijale veoma povoljno za njih. Do 1899. Laurin & Klement Co. su počeli proizvoditi motocikle. Slavljene su prve pobjede na međunarodnim takmičenjima. Pred kraj vijeka, kompanija pravi još jednu veliku promjenu orijentišući se na proizvodnju automobila.


1905-1925


Lovorov vijenac uspjeha kao oznaka historije Laurin & Klement Co.
 
Grandfather Automobil 1905.
Već prvi automobil Voiturette A, bio je komercijalni uspjeh postavši tako simbol češkog veteranskog automobilizma. Zahvaljujući svom znanju i iskustvu kompanija je ubrzo zauzela stabilnu poziciju na razvijajućem globalnom tržištu. Laurin & Klement je pomogao učvršćenju pozicije Bohemijskog kraljevstva kao industrijski najjače zemlje Austrougarske monarhije.

1907. - Laurin & Klement, akcionarsko društvo
Ekspanzija počinje prerastati veličinu porodičnog posla. Vrijeme je da se napravi naredni korak. 1907. osnivači transformišu L & K u akcionarsko društvo. Napredak vodi novom modelu - Faeton. Nakon 1914, kompanija učestvuje u proizvodnji oružja.

1926-1933


Simbol ujedinjenja Laurin & Klement Co. sa Škoda Pilsenom.

Ujedinjenje sa Škoda Pilsen-om 1925.
S ciljem da ojača i održi svoju poziciju i modernizuje fabriku, kompanija L & K traži jakog partnera. U ovo vrijeme, ona proizvodi kamione, autobuse, avijacijske motore i mašine za zemljoradnju, uz automobile.

1925. L & K se ujedinjuje sa najvećim industrijskim preduzećem u zemlji - Škoda Pilsen-om. Ovo je kraj marke Laurin & Klement i početak Škode kao imena marke. Rezultat je proizvodnja elegantnih automobila na proizvodnoj traci, ukrašena mnogim profinjenim detaljima i pobjede na međunarodnim takmičenjima. Velika Kriza usporava napredak Škode, ali ga ne zaustavlja. Pojavljuje se još jedan uspješan model, Populár.


1948-1990

Prva verzija poznate uzdignute strijele - znaka kompanije.

Era okupacije

U toku teških godina II svjetskog rata Škoda postaje dio ekonomskog sistema Trećeg rajha. Njena proizvodnja je srezana kako bi se napravilo prostora za ratnu proizvodnju. Uprkos složenim problemima, Škoda uspijeva proizvesti još jedan prepoznatljiv model - Škoda Superb.

Socijalizam i planirana ekonomija
Kraj II svjetskog rata donosi još promjena. Čitava industrija je predmet centralnog planiranja. Kontakti i razmjene informacija sa inostranstvom su obstruirani, dok se zapad nastavlja razvijati. Preimenovan u AZNP Škoda, nacionalno preduzeće, kompanija preuzima monopol nad putničkim automobilima u Čehoslovačkoj.

Uspješni modeli 1950-tih i 1960-tih
Zahvaljujući jakoj osnovi, tradicionalnom procesu proizvodnje i uspješnoj prošlosti, Čehoslovaci socijalističkog poslijeratnog perioda su uspjeli napredovati uprkos uticaju socijalističkog sistema i informacijskog vakuuma. Pojavljuju se novi modeli - Tudor, Spartak i Octavia. Ipak, sa dolaskom novih tehnologija na zapadu u toku 1960-tih, industrija u državi je počela zaostajati.

Nakon Praga proljeće 1968/69
Od 1970-tih ekonomski sistem počinje stagnirati. Fabrika uspijeva održati vodeću poziciju samo na istočnom tržištu. Preokret nastaje 1987. lansiranjem novog vozila - Favorit.


1991-...


Simbol nove ere Škode.
 
Transformacija Škode

Političke promjene 1989. donose novu ekonomsku i tržišnu realnost. Škoda je u potrazi za jakim stranim partnerom kao osnovom za nastavak rada i investiranje u budućnost. U decembru 1990. vlada se odlučuje za kooperaciju sa VW Koncernom. 16. aprila 1991. Škoda se pridružuje VW-u, Audi-u i Seat-u kao četvrta marka Koncerna.

Slijedi dalji napredak. Zahvaljujući ovoj kooperaciji i novom načinu ekonomskog razmišljanja, Škoda uvodi opsežne mjere modernizacije. Rezultat je Felicia, model sposoban da izdrži globalno takmičenje. Slijede još uspješniji modeli - Octavia, Fabia i ponos kompanije - Škoda Superb.